Friday, January 24, 2014

I love my hair !!!

Cu toate ca aveam alta postare pregatita pentru voi, am ales sa va raspund la toate intrebarile despre ''podoaba mea capilara''. In ultima vreme mi-ati scris intr-un numar foarte mare si am incercat sa va raspund fiecaruia in parte insa, o postare detaliata cred ca e benefica pentru toata lumea.

Nu stiu cum sa va explic eu voua cat de mult imi iubesc Parul. Nu am cum...Nu exista...Probabil pentru ca niciodata nu l-am avut atat de lung pe cat mi-am dorit. Pot spune ca am o obsesie pentru parul lung si sanatos. Daca vad o femeie cu parul lung pe langa mine ma duc aproape de ea ca si o obsedata si mai am putin si ma apuca bocitul.

Vreo 6 ani de zile am fost blonda. Si toata lumea stie cat de greu se intretine un par blond! Prin 2008 am descoperit extensiile cu clip-on in Miami si de atunci au devenit my BFF! Eram o experta in ceea ce priveste extensiile! Le aranjam, le spalam, le faceam bucle cu placa, etc. Pot sa spun lejer ca nimeni nu le aranja mai bine decat mine, nici macar la salon. Nu mai are rost sa spun cat de mult detest acum parul blond si nu imi explic de ce mi-au trebuit 6 ani sa renunt la blondul ala obosit !!! V-am atasat si o poza ca sa vedeti cat de ''pitzi'' am putut sa fiu candva:-)


Apropo Dragele mele ''DIVE CU LAȚE IN PAR''  va rog din suflet ceva: Regula nr.1 cand porti extensii este sa nu isi dea nimeni seama de asta!!! 

Acum treci in fata unei oglinzii si analizeaza-ti putin lațele alea care iti ies din claia de par ars!!! Stiu ca tu te crezi un fel de Ileana Consanzeana...ce crezi??? Nu esti , insa daca stai pe aproape, poate primesti rolul de Muma padurii !!!

Majoritatea divelor isi cumpara cele mai lungi extensii si ele au parul pana la urechi. Habar nu aveti cat de oribil aratati si cat de inestetica este de fapt podoaba voastra capilara!!! Daca vreti sa aratati mai bine cu ajutorul extensiilor atunci:
1. Trebuie sa tundeti extensiile !
2. Sa le spalati dupa maxim 3,4 purtari si sa le puneti masca din belsug!
3. Sa le periati des !!!
3. Obligatoriu sa le aranjati exact la fel ca si parul vostru. Nu este suficient sa va  spalati pe cap si sa va puneti extensiile care erau deja ''aranjate'' sau invers.

Doamne cate astfel de individe am vazut la viata mea !!! Aratau ca si cum le-ar fi explodat o mica bomba in cap... UNLIKE maareee cat Casa poporului !






In pozele de mai sus aveam extensii si tind sa cred ca nu si-ar fi dat nimeni seama.
In fine ...sa revin la ale mele.....Stiam  ca extensiile cu clip-on nu dauneaza atat de mult ca si cele lipite insa, habar nu aveam totusi cat de mult imi slabesc radacina parului. Anul trecut prin mai am decis sa renunt la ele! Pur si simplu nu le mai suportam. Am spus ca e timpul sa las parul sa respire si sa nu il mai terorirez cu nimic. Odata cu renuntarea la extensii am abandonat si placa. Pana in momentul acela incercasem orice metoda de crestere a parului insa spalatul excesiv( o zi da, o zi nu ) distrugea tot ce crestea intr-o luna ! Automat daca il spalam ,il  si uscam si ii faceam bucle cu placa.  Plangeam cand vedeam cat par se rupe la fiecare bucla facuta cu placa. Un cerc vicios si nociv parului meu.

 Aveam deja 2 ani de cand am renuntat la blond si nicio schimbare. Asa ca am decis sa renunt si la vopsit si la tuns. In momentul de fata am 1 an si 4 luni de cand nu l-am mai tuns si nu l-am mai vopsit deloc. Ultima data cand am facut asta in septembrie 2012 am decis sa inchid putin radacina si sa pastrez nuantele de la varf  si sa il las sa creasca.

La momentul respectiv nu  arata asa cum imi doream insa in cateva luni  radacina mea a crescut  suficient si am ajuns la rezultatul dorit. Am avut noroc si cu nuanta mea naturala. Totul s-a imbinat natural si perfect. Ombre era atunci fooarte la moda asa ca trend-ul tinea cu mine. Acum am inteles ca nu se mai poarta si de aia nu mai pot eu...Sa imi iertati aroganta. Daca anul asta se poarta ''suvitele mov'' si ''penele de papagal'' eu o sa zic pas si il las sa respire linistit ca l-am chinuit destul pana acum.

 Nu stiu daca voi va tundeti varfurile la 2 luni asa cum scrie la carte insa, eu am incercat si asta si tot degeaba. Mai aveam putin si ramaneam cu 3 fire in cap. ( nu ma intelegeti gresit-daca aveti varfurile foarte despicate si arse , scapati de ele si dupa asta incepeti sa aveti grija de varfuri cu masti si uleiuri) .

 Am inceput sa spal parul din ce in ce mai rar. La inceput la 3 zile, apoi la 4 si tot asa. Saptamanal aplicam o masca din : o sticluta de ulei de ricin (30-40 g), ulei de masline extra-virgin si un galbenus de ou.  Partea mai putin placuta este ca ar trebui sa dormiti cu ''minunea in cap''. Eu una asa fac. Aplic bine la radacina ( exact cum se aplica vopseaua la salon),  apoi pe varfuri dupa care masez bine scalpul. Strang parul intr-un coc si pun folie de plastic peste tot parul . Daca o sa faceti la fel nu uitati sa puneti un prosop pe fata de perna ! Ideal ar fi sa incalziti inainte uleiul de ricin insa, nu in microunde pt ca aveti toate sansele sa va ardeti scalpul!!! Incalziti apa intr-un ibric si lasati sticluta de ulei de ricin acolo cateva minute bune. Daca locuiti cu iubitul sau sotul, va recomand sa nu faceti asta in preajma lui. E putin spus un fel de'' moartea pasiunii''.... Asa ca puteti sa tineti masca in par in ziua in care faceti curatenie in casa ...nu stiu de ce dar, presimt ca Fat-Frumos al tau nu participa la aceasta activitate.

Acum imi spal parul cam la 6 zile. Nu a fost usor sa ajung la performanta  aceasta, recunosc. Am folosit mult sampon uscat si in mare parte am tinut parul prins in coada sau in coc. Stiu ca nici samponul uscat nu face bine insa pe mine ma ajuta sa mai aman spalatul inca vreo 2-3 zile. Pentru cele care  nu stiti ce este si cum se foloseste samponul uscat gasiti detalii pe blogul Andreei Raicu : http://www.andreearaicu.ro/frumusete/stiri/ce-avantaje-are-samponul-uscat-si-cum-functioneaza .

Un alt miracol pentru parul meu este si uleiul de argan  de calitate. Il aplic pe varfuri intai cand este parul ud dar si imediat dupa ce l-am uscat !!! Avand varfurile vopsite de ''N'' ori si blonde, puteti sa va imaginati cat de uscate sunt. La mine functioneaza foarte bine insa nu bag mana in foc ca nu o sa aveti un par cu aspect de uns daca faceti exact la fel...Incercati. Am dat cam 90 de ron pe o sticluta de ulei de argan dar, ma tine cam 9 luni de zile.

Un alt lucru pe care l-am descoperit a fost ca pot sa am un par aranjat fara placa si fara alte aparate daunatoare parului. Dupa ce este uscat, aplic uleiul de argan, il mai periez o data foarte bine, il rasucesc tot si fac un coc in vraful capului pe care il prind cu un elastic foarte pufos si gros, ca si cele din catifea de pe vremuri. Astfel parul nu va avea urma elasticului cand il desfac. Daca stau cu parul prins asa cateva ore , sta buclat vreo 2 zile. Sa nu mai spun ca are si un volum senzational.

Stiu ca altor persoane le creste parul in 4 luni cat mie intr-un an insa, am acceptat faptul ca toti suntem diferiti , eu am ce voi nu aveti si vreti dar si invers. Stiu ca am incercat toate tampeniile pana am ajuns sa fiu mandra de parul meu. Poate nu ma credeti insa am ajuns sa vorbesc cu el, sa il alint sa bla bla si bla bla...daca imi spunea cineva ca si-a pus naiba stie ce in cap si a dat rezultate...hop-tzop si eu faceam la fel.  Dar nu tot ce imi face mie bine va face si voua si invers. Asa ca sper sa va foloseasca macar o parte din ce am scris eu mai sus.

Nu uitati ca un par sanatos are nevoie de atentie si multaaaaa rabdare.... Nu va asteptati sa vedeti rezultate dupa 2 masti aplicate !

Acestea sunt cele mai recente poze in care puteti sa vedeti mai bine cum arata parul meu acum : nevopsit,netuns si nearanjat!









Va pupacesc si chiar daca am fost rautacioasa sa stiti ca va raspund la intrebari si daca aveti nevoie de ajutor... sunt aici ! Cu drag, Ade.











2 comments:

  1. Esti superba. Parul tau in forma naturala arata mai bine decat in primele poze. Si eu imi iubesc parul foarte mult, asa ca stiu despre ce vorbesti. Am avut grija de el si nu l-am vopsit niciodata, ii tund varfurile o data la 6 luni si este foarte lung si sanatos. Singura chestie care nu functioneaza la mine este cea cu buclele lejere facute doar din coc. Ce as putea sa fac sa am bucle cand am parul lung si foarte des?

    ReplyDelete
  2. Pana vara trecuta, ma vopseam tot timpul si il indreptam in fiecare zi. Intr.o zi mi s.a interzis sa mai folosesc placa :)) si am fost nevoita sa il las asa cum e el dupa baie. Aveam un par oribil, ars in ultimul hal si foarte aspru. Mentionez ca nici nu ma mai vopseam. Nici nu se aranja macar. Acum sunt foarte multumita. Am revenit aproape la culoarea mea naturala si la stralucirea lui de altadata. E din ce in ce mai moale. Doar varfurile mai sunt putin arse dar le.am tuns tot timpul. Mai e nevoie sa le mai tund o singura data si gata vopseaua si parul ars.

    ReplyDelete